Meest gestelde vragen
Betalingen
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij MooiZelfgemaakt.nl?
Je kunt eenvoudig betalen via iDeal, Paypal, Mister Cash, Belfius, Sofort Banking, Giropay, Bunq, EPS & overschrijving.
Is mijn betaling veilig?
Ja, je betaling is veilig. Je betalingen worden verwerkt via Bucaroo onze betaalprovider.
Hoe snel wordt mijn betaling verwerkt?
Betalingen worden direct verwerkt. iDeal, Paypal, Mister Cash en alle andere betalingen zijn volledig geïntegreerd in de webwinkel van MooiZelfgemaakt.nl. Alleen als u het zelf overmaakt kan het wat langer duren.
Kan ik op factuur betalen?
Nee, achteraf betalen is niet mogelijk.
Zijn er kosten verbonden aan de betaling?
Alleen voor betalen met Paypal zijn de kosten 2,50 en voor betalingen onder rembours berekenen wij €15,00 en 5%. Dit zijn de werkelijke kosten die ons ook berekend worden.
De betaling is mislukt en ik heb zelf naar iDeal overgemaakt, is dat goed?
iDeal is een onafhankelijk betaalservice, u krijgt die betaling teruggestort en wij kunnen die betaling niet boeken als betaald voor Uw bestelling. Betalingen via iDeal gaan altijd via de pagina van iDeal zelf. zie de voorbeeldfoto's hieronder.
Verzendingen
Wat zijn de verzendkosten?
7Verzending is gratis bij een bestelling vanaf 70 Euro en 5,50 bij bestellingen 70 Euro binnen Nederland. Voor België bij een bestelling tot 70 Euro 8,95 en boven 70 Euro 3.95 Voor andere landen berekenen we PostNL met Track&Trace tarief
Hoelang duurt de verzending?
Je bestelling wordt vaak dezelfde werkdag verzonden indien betaald voor 14:00 uur, we streven om uw bestelling binnen 1 tot 2 dagen bij u te bezorgen .
Ik woon niet in Nederland kan ik ook bestellen?
Ja, dit is geen enkel probleem, wij kunnen wereldwijd verzenden. Eventuele invoerkosten of btw toeslagen buiten de EU zijn voor uw rekening.
Mijn winkelwagen is leeg na een tijdje, hoe kan dat?
Wij gebruiken geen cookies die gegevens op uw computer of telefoon opslaan. Daardoor onthoud deze een beperkte tijd uw artikelen in uw winkelwagen. De bewaartijd is afhankelijk van uw eigen instellingen waarmee u onze webshop bekijkt. Soms is het een uur en in een ander situatie kan het 10 minuten zijn. Heeft u last dat de winkelwagen snel leeggemaakt wordt (dit zal dan ook vaak bij andere webshops zijn). Adviseren we om een gratis account aan te maken waardoor dit probleem gelijk opgelost is. Met een account kunt u ook oude bestellingen bekijken en een favorietenlijst aanmaken.
Met welke koerier wordt mijn bestelling verzonden?
Standaard verzenden we met DHL, op verzoek en kleine artikelen versturen we in een brievenbus doosje met PostNL.
Krijg ik een Track&Trace code van mijn bestelling?
Wanneer uw bestelling via de pakketservice wordt verzonden ontvang je een Track&Trace code via uw e-mail. Wanneer je bestelling met briefpost wordt verstuurd ontvangt u niet altijd automatisch een Track&Trace code.
Mijn product is niet binnen 3 dagen geleverd, wat nu?
Niets aan de hand, je hebt je bevestiging van verzending in je e-mail gekregen dus het pakketje is verzonden. Helaas kan DHL en PostNL niet 100% garanderen dat de post de volgende dag wordt bezorgd. Heel soms loopt het vertraging op in het proces, je pakketje wordt dan de eerstvolgende dag alsnog bezorgd. Heb je je order na 4 werkdagen nog niet ontvangen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. We helpen je graag verder. Er zal dan een onderzoek gedaan worden door de vervoerder, deze onderzoek duurt enkele weken en is uw bestelling niet meer terug te vinden sturen we deze opnieuw of storten we uw geld terug. We weten dat het vervelend voor u is maar gelukkig komen de pakketten soms na 2 weken opeeens weer tevoorschijn.
Hoe milieubewust verpakken jullie?
We herbruiken zoveel mogelijk dozen die we van onze leveranciers krijgen. Dozen die we zelf aanschaffen komen van een leverancier die KFC gecertificeerd is. Ook verzenden we in coex zakken, die bestaan uit mistens 50% gerecycled plastic. Deze kunnen bij het PMC afval en neemt weinig ruimte in. Voordeel van Coex zakken zijn ook dat met slecht weer uw bestelling droog blijft. Onze vervoerders DHL en PostNL verzenden zo klimaat neutraal mogelijk en zijn volop bezig met verduurzaming.
Retouren
Kan ik mijn bestelling retour sturen?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 (kalender) dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het aankoop bedrag binnen 30 dagen gecrediteerd. De kosten voor het retourneren van je order (van je thuis terug naar de webwinkel) zijn voor uw eigen rekening. Indien u gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle toebehoren in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u ons retourformulier invullen.
Wanneer wordt mijn retour niet geaccepteerd?
- Boeken, patronen, breinaalden, haaknaalden en digitale bestanden worden niet geaccepteerd.
- Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet retour.
- Producten mogen niet gebruikt zijn, er vindt tevens geen acceptatie plaats bij vlekken of viezigheid op het product.
- Het product moet in een onbeschadigde en originele verpakking (zak of doos) worden geretourneerd. (Onbeschadigde labels behoren hier ook bij).
- Het product dient binnen 14 kalenderdagen na bezorging retour te worden gezonden.
Voor meer informatie, voorwaarden en het retourformulier klikt u hier.
Bestellingen
Ik heb geen bevestiging gekregen in mijn mailbox?
De bevestigingsmail wordt automatisch verstuurd. Kijk ook in je ongewenste postvak (Spambox). Staat de e-mail daar niet in, heeft u misschien een typfoutje in uw mailadres gemaakt? Zo ja, neem dan even contact met ons op.
Ik wil wat extra bij me bestelling toevoegen, kan dat?
Jazeker, indien u nog geen verzendbevesteging heeft gehad kunt u nog een extra bestelling plaatsen. Vermeld bij opmerking samen verzenden met vorige order. Wij voegen ze dan samen. Als u dan bij het afrekenen "afhalen" kiest worden er geen verzendkosten berekend.
Wordt er gerookt of komen en bestrijdingsmiddelen in de buurt van uw producten?
Absoluut niet, roken is in de winkel niet toegestaan maar ook bestrijdingsmiddelen wordt niet gebruikt in onze winkel en magazijn.
Hoeveel garen heb ik nodig voor een trui/patroon?
Het is heel moeilijk om bij een patroon te vermelden hoeveel bollen u nodig hebt, omdat er zo veel verschillende garens zijn, zelfs voor een bepaalde naalddikte. Ook zijn er heel veel verschillende patronen, een trui kan kort of lang zijn, wijd of strak, recht gebreid of met een patroon, al die patronen verwerken een verschillende hoeveelheid garen.
Wanneer je bijvoorbeeld een garen hebt van 150 meter looplengte voor naalden 3, dan kun je een eenvoudige trui maat 38 breien met 10 bollen garen, maar brei je bijvoorbeeld patentsteek of kabels, dan heb je al gauw een bol of 4 extra nodig, die patronen verbruiken nl. meer garen. Brei je een korte trui dan heb je aan 8 bollen genoeg, wil je een lange trui dan kun je er wel 12 bollen voor nodig hebben.
Hieronder vind je een lijst van diverse garens met informatie die ik kon vinden. Je kunt al meteen zien dat de looplengtes van de garens enorm verschillen, zelfs bij dezelfde naalddikten. Vergelijk de looplengte en de naalddikte van je garen met de gegevens uit de tabel, dan kun je ongeveer zien hoeveel bollen van 50 gram je nodig hebt. Kijk ook altijd even goed op de wikkel, vaak staat daar ook een indicatie op over het aantal bollen.
Let wel: dit zijn minimale hoeveelheden en het blijft slechts een indicatie.
Naalddikte |
looplengte garen |
aantal bollen |
aantal bollen |
aantal bollen |
aantal bollen |
aantal bollen |
aantal bollen |
2,5 |
200 |
4 |
6 |
7 |
9 |
11 |
13 |
2,5 |
230 |
3 |
5 |
6 |
7 |
9 |
11 |
3 |
150 |
4 |
6 |
8 |
10 |
12 |
14 |
3 |
180 |
4 |
5 |
6 |
8 |
10 |
12 |
3 |
200 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
10 |
3,5 |
90 |
6 |
7 |
10 |
12 |
15 |
18 |
3,5 |
140 |
4 |
5 |
7 |
9 |
11 |
13 |
3,5 |
160 |
4 |
5 |
6 |
8 |
9 |
11 |
4 |
90 |
5 |
7 |
9 |
12 |
15 |
18 |
4 |
150 |
3 |
4 |
5 |
7 |
8 |
10 |
4,5 |
70 |
6 |
8 |
11 |
14 |
17 |
20 |
4,5 |
85 |
5 |
7 |
10 |
13 |
16 |
19 |
5 |
75 |
5 |
7 |
9 |
11 |
13 |
16 |
5,5 |
55 |
6 |
8 |
11 |
14 |
17 |
20 |
5,5 |
80 |
5 |
7 |
9 |
12 |
15 |
18 |
6 |
70 |
4 |
6 |
7 |
9 |
11 |
14 |
6,5 |
50 |
6 |
8 |
10 |
13 |
15 |
18 |
7 |
52 |
5 |
7 |
9 |
12 |
14 |
17 |
8 |
70 |
5 |
6 |
8 |
10 |
12 |
15 |
Wat is Lace, Bulky en DK voor dikte?
In Engeland spreken ze niet over naaldikte van garen maar gebruiken ze verzamelnamen voor steken voor proeflapjes. Dat noemen ze Yarn Weight. Hoe meer steken, hoe dunner het garen.
• 33-40 steken – Lace
• 27-32 steken – Fingering/Superfine
• 24-26 steken – Fine
• 21-23 steken – DK/light worsted
• 16-20 steken – Medium/Aran & Worsted
• 12-15 steken – Bulky/Chunky
• 7-11 steken – Super Bulky
• 0-6 steken – Jumbo
Willen jullie mij/ons sponsoren?
Wij steunen meerdere goede doelen, Muis Jantjes voor dementerenden, de Early Birdjes, de Inktvisjes voor prematuren en diverse kleine projecten in de buurt. Ook verkopen wij garen waar 1 euro per bol naar een schoolproject in Peru gaat. Nieuwe sponsoring kunnen we helaas niet meer aannemen.
Kan ik bij jullie ook een betaald VIP account nemen?
Nee, voor ons is elke klant een VIP, om daar extra geld voor te vragen vinden wij juist klantonvriendelijk. Of U 1 bol of 100 bollen koopt zal voor ons geen verschil maken, iedere klant is even belangrijk en wordt gewaardeerd.
Ik heb een klacht, en wil dit melden.
Natuurlijk willen wij dat u tevreden over ons bent.Wij zullen er dan ook alles aan doen om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Daarnaast is uw klacht voor ons aanleiding om na te gaan of wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.
Als u vindt dat u niet naar behoren bent behandeld of u bent niet tevreden bent over de afhandeling van een aankoop via onze website, of indien u vindt dat uw klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld, neem dan alstublieft contact met ons op, wij willen u graag als klant houden en dat kan alleen als U tevreden bent.
Info voor bedrijven of wederverkopers.
Wilt u btw verleggen of via ons inkopen? Klik dan hier.
Overige vragen…
Staat je vraag er niet bij? Stuur je vraag dan naar ons. Wij beantwoorden elke vraag zo snel mogelijk!